Lunnevad


Ja, idag sökte jag till den första folkhögkolan, Lunnevad. Skolan är känd för att ha ganska hög klass, men innan har jag inte kännt mig så jättetaggad på att gå där. Men nu när jag varit där har jag ändrat mig, den verkar ju toppen. Jag med min vanliga tur provspelar just i år! Dom två senaste åren har inga trombonister sökt (eller åtminstone har inga kommit in) med trombon som huvudinstrument, men naturligtvis var det 9 stycken som sökte på klassiska iår. Och dom verkade bra!:S Men jag gav inte upp! Jag tänkte att jag bara skulle försöka göra mitt bästa, det vill säga bättre än till landslaget;) Men ett av styckerna hade jag inte spelat med pianokomp innan, så det var lite nervöst. Men jag klarade båda styckena relativt bra. Absolut inte perfekt, långt ifrån. Men ändå ganska ok. Sedan kom chocken! Jag hade fått höra att jag skulle köra två valfria och ett prima vista, men helt plötsligt säger dom att vi ska göra ett härmtest. Han spelar en liten melodi på pianot och jag ska sjunga efter. Men "melodierna" var jättekonstiga. Typ konstiga hopp med sänkta och höjda toner här och var. Jag HATAR att sjunga för folk och så skulle jag göra det och dom sätta poäng, man fick två försök. Klarade man p första fick man 2p och på andra 1 och annars 0. Faktiskt klarade jag alla på 2 utom två melodier =) Jag fick lite berömm för det, och det hjälpte mig nog att klara prima vista stycket. Jag lyckades ta alla toner och med rätt rytm (hoppas jag!) men efteråt kom jag på att jag inte hade gjort dynamik alls! Och det är typ det dom vill se på!!
Menmen, jag vet inte än om jag kom in eller inte, får veta imorrn! (dom är snabba ju!!)

På eftermiddagen skulle jag göra ett gehörs och teoritest. Han spelade lite intervall på ett piano och jag skulle säga vilket intervall... det var ganska knepigt! Speciellt eftersom jag inte riktigt han med, och då missade jag ju nästa också o så vidare... Men det funkade ändå nått så när. Men teorin däremot! HJÄLP! Jag trodde jag kunde lite iaf! Men jag chansade nåt fruktansvärt på flera! Jag fick 6 konstiga toner som var höjda och sänkta hux flux och så skulle jag säga ackordet! Och sen var det en uppgift jag inte äns förstod vad jag skulle göra så jag hoppade över hela.... som sagt det gick inte bra! Men det är lugnt för det testet ska inte avgöra om man kommer in eller inte!=)

Ajja, jag ser hur det går... nervös för resultatet;) Förresten kom jag in i Landslaget iår me :D Fast jag tror inte jag ska vara med iår... har inte råd:S

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller tummarna!! LYCKA TILL!!

2009-04-03 @ 21:00:43
URL: http://www.frudanmark.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0