Julfest



Helgen har tillbringats hemma i Lönneberga. Den här helgen var det orkesterföreningen som behövde trombonist! Jag var inte så jättepepp på att åka hem egentligen eftersom jag varit hemma helgen innan, men gjorde lite för att vara snäll. Men det var ändå kul! Jag han träffa lite kompisar o spela spel och käka pizza och så. Men sen idag skulle jag åka upp till Stockholm och hade kollat så att jag skulle komma i god tid till gehörslektionen, men naturligtvis är tåget som skulle gå mellan Hultsfred och Linköping trasigt så jag fick gå, och det tog en evighet! Nämmen jag fick åka buss till Linköping och missade tåget där o blabla, så tillslut kom jag lite försent till lektionen i alla fall! :/
Men vi hade julfest med KTHs orkester idag! Det var kul! Först repade vi lite, sen dukade vi om och åt en liten buffé, med julmust o vin o sånt för dom som gillar de. Och så lite godis och naturligtvis julklappsutdelning med en tomte! Och så skulle han dra ett rim som han kom på när han stog där, mitt var "Trombonist, bror till CecilIAS, nämligen Thobias" :P Alla känner ju Cicci bättre än mig för hon har varit med länge och sitter ganska ofta som konsertmästare...

Jusste kan berätta en rolig och sann historia om en person som jag inte tänker nämna namnet på, men som bor i Vena och spelar klarinett och går NV2 i Hultsfred. Han skulle hitta på något med en kompis, men så skulle dom bara svänga förbi honom för han skulle hämta något. Så kompisen stod på yttertrappan och väntade, medan P... jag menar klarinettisten gick till sitt rum. Men så glömde klarinettisten bort att han skulle va med kompisen, så han satte sig vid datorn och började spela dataspel! Och stackars kompisen stod och hackade tänder ända tills klarinettistens pappa såg honom på bron och fick påminna klarinettisten! ASG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0