Lund!

Ungefär såhär såg vi ut!


Det var skitkul i Lund, tycker jag i alla fall! Föreläsningarna var kanske inte topp allihop, men om jag ska vara ärlig åkte jag inte dit för föreläsningarna utan för att det är roligt att va där=)
Vi sov på ett vandrarhem, ett gammalt tåg så kupéerna var SKITSMÅ! Daniel, jag och Mattias sov i samma kupé (Alexander följde inte med, för han skulle bort till österrike dagen efter och hann/orkade inte) och naturligtvis hade vi tänkt utnyttja den här resan;) Personalen på vandrarhemet sa att om vi behövde en extranyckel till vårat rum fick vi gå och be om en, och genast kom Daniel och jag på den geniala idéen att hämta nyckel till de andras rum, för personalen visste ju inte om det var vårt rum eller inte. Så jag hämtade till Sara och Amandas rum, Daniel till Peter, Anton och Hjalmars rum och Mattias till Stephanie, Axel och Marcus rum. Sen på natten så smög vi in i rummen, la en makrillburk (det luktar!), tog deras packning och sprutade raklödder i ansiktet. Det är ganska kul att smyga i folks kupéer när dom sover:D men det är svårt! Så flera av dom vaknade. Värst var det kanske i Stephanie, Axel och Marcus kupé. Vi hade varit där innan och tagit packning, lagt in makrill och sprutat raklödder och dom hade inte vaknat så jag tänkte att nu hade jag chans att lägga knäckebröd i sängen så jag vandrade in och stängde dörren efter mej, men så hör jag
- Hallå! Kan du slå till Axel så han slutar snarka?
Vad skulle jag göra? Bara ignorera gick inte... så jag sa "ok"! Och började slå lite på Axel, och hoppades att Marcus skulle somna om och inte haja helt att det var jag. Men Axel slutade inte snarka så Marcus gick upp och slog till Axel så han vaknade. Och där stod jag som ett fån i en jättetrång kupé med tre ettor som jag inte känner, mitt i natten. Jag kunde inte heller dra för jag hoppades att det var så mörkt så att dom iaf inte såg att det var jag. Men Axel började ta på mig för att se vem de var, och såg tillslut att det var jag
- Vem är det??.... Thobias? Vad gör DU här?
- Ah, han har stått där ett tag nu! /marcus
- Åååh.. skit samma!!    Sa jag och drog!

Lite misslyckat kanske... men väldigt kul ändå!:D Jag vet definitivt nu att jag vill bli inbrottstjuv!
Som avslutning gick jag och Mattias in i Alexandra och Johannas kupé (som dom glömt låsa!!) och skrek allt vad vi kunde och sen drog vi! Alexandras rörelser när hon vaknade var roliga:D:D:D

well, well... lite från Lund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0