Vissa är bättre än andra (mej)!

Øystein Baadsvik

I helgen var det brassfrossa i Uppsala! 300 brassmusiker var där och spelade, och ledde gjorde självaste Öisten Baadsvik, en norsk tubaist som förmodligen är världens bästa. Det är ju otroligt svårt att jämföra tubaister på den nivån, men han är åtminstone den enda tubaisten någonsin som levt på en solokarriär. Han var jättretrevlig och roliga, och bra på att lära ut. Synd bara att det var så många där:P Hade man fått en privatlektion av honom hade man säkert lärt sig massor!
Jag förstår egentligen inte hur man kan bli så bra som han blivit! Man måste antagligen öva mycket, och framför allt effektivt...

Och imorron så åker klassen till Lund, och ska besöka universitetet. Det är troligt att det är sista gången vår klass åker på en resa med övernattning... tråkigt :( Jag vet inte vad jag ska tycka om studenten och allt. Det är skönt att bli av med svenska och sån skit som jag inte gillar, men samtidigt vet jag att jag aldrig mer kommer få samma klassgemenskap, och det är ganska skönt att bra kunna driva omkring o få mat o sånt färdigt för en. Så på sätt och vis kommer det bli väldigt tråkigt att ta studenten, för jag har trivts så bra. Men samtidigt är det ju askul också! Fatta vad fri man blir! Och förhoppningsvis kan jag hålla på med musik hela dagarna och bo i Stockholm och spela i orkestrar och så! Jag tror det kommer bli kul!=)

Haha.. jusste, när vi åkte till Uppsala på brassfrossan så var vi tvugna att stanna på ett ställe för Elin behövde pissa, så hon kutade ut i skogen
Daniel: Men vad bra, jag har ju kamera och kikare och allt, så om vi vill....
Tehå: MEN DAAANIEL!

:D Han hade faktiskt inte ens tänkt i dom banorna, han tänkte att han skulle ta kort på fåglar, men han sa det precis i rätt tillfälle;)  Den pricken är galen! Kanske det som gör livet mer spännande;P

Ha det fint och lite snabbt happy birthday till min blogg, som iofs inte fyller år men som har varit uppe i mer än en vecka!
PÖÖÖSSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0