Ljuvligt med julig atmosfär!



Jag tycker jag är otroligt vitsig med titeln, och det är bäst för er om ni också tycker det. Men den har förlorat lite av sin charm eftersom det är fjärde gången jag försöker ladda upp det här inlägget. Jag har försökt torsdag förmiddag, torsdag eftermiddag torsdag kväll och fredag förmiddag. Men internet på Ågesta är helt sinnessjukt segt så jag har förlorat inlägget alla gångerna :(

Men det är bara så härligt med all julstämning som är nu. Jag spelar massor av julmusik i olika orkestrar och ensembler, jag ser julsaker överallt, jag planerar julklappsköp, imorn är det adventsgudstjänst i kappellet, och idag har jag bakat både lussebullar och pepparkakor! Jättehärligt tycker jag. Jag spelade en konsert med rosenfors musikkår idag. Dom ville ha hem mig till konserten och då betalade dom biljetten och det är ganska skönt att gå komma hem, speciellt första advent.

Men det är något speciellt med julhandel och julpynt i städer. Stockholm vinner mycket på det faktiskt. Det är ju jultema i alla affärer i princip och dom har pyntat gatorna, och på eftermiddagarna är det mängder med folk som ska handla, och som ni vet älskar jag folksamlingar. Jag har varit inne i centrala stan och kollat runt i affärerna och testat lite kläder, flera gånger på slutet bara för att det är så kul. Så här ser det ut på drottninggatan just nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0