Opera!



Det är så härligt att vara i Stockholm igen. Jag var inne en sväng både igår och idag, och under hösten är det så mycket trevligare att vara i Stockholm än i Småland! Jag skulle på konsert på nybrokajen idag och gick från kungsträdgården till nybrokajen. Det är bara så fint där! Ni vet såna där ganska gamla hus med massor av utsmyckningar... underbart!=)

Och konserten var också jättebra! Verkligen! Jag har haft väldigt svårt för opera, och har det fortfarande när dom drar igång för hårt. Men när dom inte kör världens vibrato och håller igen på styrkan lite så är det väldigt vackert. Och själva musiken är ofta jättebra. Jag ångrar verkligen inte att jag gick på konserten! Sen fick jag det iofs gratis för det var KTHAK som kompade, men jag hade missat alla repen så jag kunde inte vara med.
Och jag blev på så bra humör innan också, för när jag gick från pendeltåget till tunnelbanan stod det folk och delade ut marabou choklad med kexkulor i. 55 grammare eller vad det nu var, och jag tog tre stycken för jag var så sjukt chokladsugen. Otroligt goda var dom, jag antar att dom ville visa en ny sorts choklad, och dom lyckades för mig!;) Jag kommer nog köpa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0