Friidrottsgalan



Idag var jag alltså på friidrottsgalan. Det var riktigt skoj! Det var många olika tävlingsgrenar och det blir helt klart annorlunda att se sport live än att se det på TV. Och det var faktiskt riktigt bra idrottsmän och kvinnor. Det kanske största var ett väldigt-nära-världsrekord. Damer 5000m, Meseret Defar, som förra året slog världsrekord innomhus på samma gala i Globen. Hon sprang riktigt bra, och efter 3000m låg hon 3s snabbare än förra året, och höll det länge, men i slutet började hon tappa. När det var 200m kvar, var hon bara en sekund före men hon tappade tyvärr den och kom i mål 0,5s för sent! RIKTIGT SURT! Hade varit fett gutt att få se ett världsrekord sättas! Och det värsta är att dom vita tjejerna som sprang som sniglar (ok inte som sniglar, men dom låg långt efter, bara att acceptera svarta människor är snabbare!) inte gick ut i andra banan när hon varvade dem! Hade alla de gjort det hade förmodligen inte Meseret förlorat den där halvsekunden och hade slagit världsrekort! Så hat på dom! Men det blev europarekord för en annan tjej i samma tävling, så jag har åtminstone sett europarekord sättas!=)

Christian Olsson var förvånansvärt bra tycker jag. Jag kände på mig att det skulle bli en flopp, men det kan man inte säga. Han hoppade 17:07 och ledde när det bara var två hoppare kvar, men så kom et monsterhopp på 17:23 så han slutade som tvåa. Men ändå ganska bra väl? Men vi blev alla lite skraja ett tag när en hoppade och det såg ut att bli jättelångt, men stannade på 17:06. Stackars kille, hela publiken började klappa och tjoa för att han inte klara Olsson;)

Och så Emma Green då. Bra hoppat måste jag ändå säga! Hon kom två, men slog såklart inte Blanca Vlasic, som hoppade 2:01. Jag hade såklart hoppats att Emma Green skulle va närmare Blanca, för hon dominerade ganska totalt. Men ändå godkänt!

Förövrigt hade Marcus och jag tänkt byta ut dam eller kvinna till slyna. Så istället för "bästa kvinna i höjdhopp är... AnnaGreta Nilsson" blir det "bästa slyna i höjdhopp är... AnnaGreta Nilsson" och "nu ska slynorna göra upp om guldmedaljen". Andra förslag vi hade var Brutta, Brud och bitch... så ni kan väl rösta vad det ska bli!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

KVINNOR!!!!

2010-02-11 @ 18:07:21
URL: http://coccornelia.blogspot.com
Postat av: GabLar

SLYNA :)

2010-02-12 @ 14:00:58
URL: http://gabriellarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0