Ödemarken kallar!



Jag vet att jag inte skrivit nu på några dagar, men det beror på att jag har tagit hand om hunden som jag snackade om! Och det ska jag säga er att nu är jag långt ifrån Stockholm innerstad;) När jag åker från Ågesta får jag först ta en buss till Farsta strand, sen pendeln eller tunnelbanan till centralstationen, byta pendel och åka ända till slutstationen i Märsta. Där tar jag en buss och åker en bit, innan jag hoppas av och går 3 km. Så ni kanske hajjar att det är ödemarken;) Men det är jättefint här verkligen. Hade det bara varit mycket närmare stan hade jag kunnat tänka mig att bo så här när jag blir gammal.
Hunden är jättesnäll, men är stor och ibland busar han lite för mycket med de stackars katterna. Dom är vänner och katterna brukar komma och lägga sig vid Darak (hunden) men så vill hunden leka med dom och kutar efter dom och börjar nafsa i deras ben, och jag tycker det ser ut som han gör de ganska hårt. Och så knuffar han till dom med tassarna så dom ramlar o.s.v. Ofta springer katterna iväg när han gör så, men sen kommer dom tillbaka och nästan retar honom!:D
I Onsdags tog jag med honom till Ågesta, det var iofs lite knöligt att ta sig dit, men jag hade inte så mycket val för jag hade flera lektioner den dagen. Men som tur var tycker nästan alla i min klass mer om hundar än brassmusik... ok inte sant, men dom gillar hundar! Och jag hade såklart hoppats att det skulle gälla tvärt om också, alltså att hunden gillade brassmusik. Så jag tog med honom in på trombonlektionen i den goda tron att han skulle ligga och vila i ett hörn medan jag spelade med håkan. Men när jag började spela började han springa runt mig och villa nosa i trombonen och leka med den eller nåt, så det slutade med att jag fick ta ut honom och Susanna fick sitta med honom, men han hade fått för sig att han skulle ut även om han inte behövde, så han sprang hela tiden bort till dörren och Susanna efter! Men till sist kom Fredrik och han hade en magisk lugnande verkan på Darak!=)

Nämmen det har gått fint hela veckan och Darak är jättemysig verkligen, nu ska jag gå och äta frukost! Kolla tiden jag publicerar det här och tänk på att det är Lördag, jag är ledig och jag har redan varit ute på en ganska lång promenad med Darak´....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0