Stockholm, trombon och franska



Igår på dagen drog jag in till Södermalm och träffade Steffi. Vi hade bestämt oss för att träffas nån gång nu när jag skulle till Stockholm. Så vi gick till ett café och snackade lite. Vi har ju haft en del sms kontakt och snackat nån gång, men det finns ändå alltid mycket att uppdatera sig om, och det är skönt att få snacka med nån från Ågestaklanen. Och sen skulle jag köpa skjorta och slips till Charlottas bröllop, för jag vill inte köpa kläder i svindyra Danmark. Och Cicci skulle också handla en del saker så vi shoppade allihop först i ganska många affärer inne i city, men vi han inte klart innan affärerna stängde, så vi åkte ut till Kista galleria sen, för där stänger dom inte förrän 21 (inga affärer borde stänga innan 21!!) och sen skulle jag och Cicci åka till Stinas lägenhet för att vattna blommor och hämta en väska, och sen till slut åka hem till Täby igen. Det var härligt, jag älskar faktiskt att flänga runt i stockholmstrakterna!

Och förmodligen eftersom jag snackat med Steffi om musik och trombon och sånt så blev jag jättepepp på att spela trombon. Synd bara att trombonen är 33 mil härifrån :P Men i alla fall drömde jag i natt att jag träffade Håkan Björkman igen, och vi snackade lite om trombon och mina framtidsplaner och han uppmuntrade mig att fortsätta... jag hade iofs inte tänkt nåt annat men kan ändå va kul att få höra det i en drömm också ;)

Och som ni kanske kan förstå har jag blivit jättepepp på att lära mig fetbra franska nu! När han var här var det kanske lite nervöst från början att snacka franska, men det försvann ganska snabbt, sen kunde jag inte i alla lägen göra mig förstådd men då slog jag upp ordet jag letade efter så gick det bra. Och jag kunde ändå bättre franska än jag trodde, och framför allt förstod jag bättre än jag trodde. I den sista veckan sa han att han pratade ungefär lika snabbt som hemma i Frankrike, fast med lättare ord och meningsuppbyggningar. Det käns ändå bra. Men nu ska jag läsa massa franska böcker, och kolla franska filmer och tv-program och sånt! =) Målet är att jag ska prata bättre franska än engelska inom 2 år. Och jag tror faktiskt inte det är så långt borta för det var ganska ofta jag snackade franska iställer för engelska bara för att det var skönare och lättare, men naturligtvis gällde det tvärt om också.
Men jag vill bara säga det att om ni funderat på att göra samma grej, träffa nån från något annat land för att lära er språket bättre, GÖR DET! Det är ju kul! Nu kanske jag hade tur med personen, men ändå, få träffa någon ny människa och lära er språket, lite om kultur och allting. Det är roligt och nyttigt!

Nu ska jag dra. Ska till Gröna Lund senare med cicci, yipppi. Tredje gången i år :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0