Sommarjobb



Som säkert många av er såg på facebook så fick jag jobbet på Finnveden. Skrev jag att dom ringde mig förra veckan? För säkerhets skulle skriver jag det igen. Jag hade sökt jobb på Finnveden för jättelänge sedan, men då sa hon som hade hand om de anställda att de inte skulle ha några sommarvikarier i sommar på grund av finanskrisen, men att jag skulle skicka in mitt cv så att om det skulle ändra, vilket inte var troligt understrykte hon, skulle de kontakta mig. Men det går tydligen bra för dom nu så att hon kontaktade mig förra måndagen, och vi bestämde att jag skulle träffa bossen nu på måndag asså 7 juni. Och det gick bra, jag ska få jobba hela sommaren, förutom dom veckorna som jag behöver va ledig, d.v.s. v. 29 och sen i augusti. Skitbra ju!

Så idag har jag haft min första arbetsdag. Jobbet är inte jätteroligt det kan jag inte påstå, det är ju ett industrijobb och är ganska enformigt. Men det är inte heller så tråkigt som jag trodde det skulle vara och jag får ändå 92 + 13 % = 104kr /h vilket jag tycker är bra. På Stenstures fick jag 65... snålt ju! Och chefen och de andra anställda här på Finnveden är jättetrevliga och bra att ha att göra med. Det är inte så jag drar mig för att fråga honom nånting. Men jag börjar 6:54 (logisk tid va?) varje morgon! Förtvivlat tidigt! Men vill man ha pengar får man lida pin!

Fast det är klart, när man jobbar där kanske man längtar tillbaka till Ågesta en del! Jag saknar fortfarande Ågesta och framför allt klasskompisarna där! Jag är alltid så blödig och töntnostalgisk när det gäller sånt där! Men livet går vidare, och i höst blir det Danmark (det var 129871a gången jag sa det!) Dom ringde förresten från musikkonservatoriet i Falun idag och frågade om jag ville söka dit för dom behövde blås, och dom såg att jag sökt i Sthlm, men dels är jag inte pepp på Falun, och sen har jag redan skickat till LMH och allt, och sen har jag hört att dom är konstiga där så jag tackade nej...

Kommentarer
Postat av: Letar fortfarande

Jag hittar ingenstans där man kan få tag på nån för att hjälpa en med städning och sånt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0