utelåst!



Ja, anledningen till att jag inte skrev i fredags hur det gick var att jag var utelåst! Jag hade varit borta hela dagen, och kom till Ågesta lite innan 1 på natten och tänkte gå in på mitt rum, skriva ett blogginlägg, och sen sova. Men dörren var låst! Och jag var säker på att jag inte låst den, speciellt eftersom nycklarna faktiskt låg inne i det låste rummet. Så jag knackade på hos Jocke och frågade honom om han visste om nån vatt inne i mitt rum. Och det hade tydligen varit nån arkitekt som frågat Jocke om han trodde att han fick kolla på våra rum, och Jocke sa att han inte kunde svara för oss andra. Men arkitekten kollade visst ändå, och nötet låste min dörr efteråt. Visst, jag borde ha nycklarna på mig, men samtidigt, om dörren är öppen när han kommer kanske den ska vara det när han går också!

Så jag fick sova på en soffa hela natten, precis som på bilden. Och man sover inte likabra när an är ihoptryckt på en soffa, och vissa kommer hem sent på natten, andra går upp jättetidigt o.s.v. Men på morgonen vid 10 lr nåt tänkte jag att Johan vaktmästarn som bor i en lägenhet precis ovanför våra rum, borde ha vaknat så jag kunde be honom öppna. Men då var han borta, och jag var tvngen att åka med en buss vid 11. OTUR! Jag trodde att han skulle va borta hela helgen och jag alltså vara utelåst hela helgen. Robert skulle i och för sig bort och erbjöd mig sitt rum om jag inte kom in i mitt, och det var jätteschysst, men jag ville ha rena kläder och komma åt min dator!

Men Jocke den ängeln, kunde få tag på Johan senare på dagen så han öppnade mitt rum... de va la skönt!=)

Kommentarer
Postat av: trombonen (som ser allt)

KALSONGSTRYKARE!

2010-03-24 @ 01:21:03
Postat av: Thobias Nilsson

Fniss... att du kunde komma på det? Jag som lämnat dig i fodralet för att du inte skulle se det. Men en trombon är väl alltid en trombon!

2010-03-24 @ 03:00:38
URL: http://teha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0