Bra konsert...



Shumanns Pinano Concerto, Strauss Till Eulenspiegel = Thobias är där! =) Steffie som är mer eller mindre besatt av piano hängde också med, första gången hon varit på en orkesterkonsert. Som vanligt fick jag gratisbiljett, hur gutt är inte de? Att få gå o lyssna på konserter i världsklass och inte behöva betala för det!!

Efter själva konserten hade dom en sorts eftersittning med trombonsektionen. Dom har sådan eftersittning lite då och då, och just idag var det med trombonsektionen. Och Håkan Björkman (trombonläraren) söker jobbet som stämledare där så han är provanställd och var också med. Vilken tur att det var trombonerna jusst när jag var där ju!! Dom spelade en del och berättade en del som hur trombonen fungerade, i och för sig vet jag redan hur trombonen fungerar så den delan var inte lika intressant.

Efter konserten gick vi strandvägen ner till Norrmalmstorg och Mc Donalds där :D Men det var härligt bara sitta och snacka och ha det trevligt i Stockholm. Sen lyckades vi missa pendeln vi skulle med. Den åkte precis när vi komm till perrongen... SURT! Och då missade jag sista bussen till Ågesta osså, så jag fick gå från farsta strand. Men en bra konsert och bra kväll ändå! Varje gång jag strövar runt i Stockholm gillar jag staden bara mer, haha...

Menmen, pianolektion snart och sen drar jag till Danmark, så i helgen kommer ni inte höra av mig. PUSS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN DANMARK!!!!!!!

2010-05-08 @ 19:34:11
Postat av: eMALj

Hej hej!

Den lille är beräknad till den 11 september. Kanske en liten terrorist ;)

2010-05-12 @ 20:47:41
URL: http://emalj.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0