Efter ett år på LMH



Jag vet att det är jättelänge sedan jag skrev ett inlägg här. Men det beror inte på att det inte skett något intressant! Tvärt om har det hänt så mycket att det nedprioriterats. Året på LMH har varit riktigt, riktigt bra. Det har  helt klart varit värt att ta ett år på LMH. Det är nog svårt att förklara varför jag tycker det har varit så bra men jag kan ändå försöka.

1. Andligt. LMH är ju en kristen skola, och det kan man inte undgå att påverkas av. Vi fick väldigt bra undervisning, samtidigt som vi inte bara fick veta att så här ska ni tro. De förklarade vad bibeln sa och berättade vad de trodde på, men det var inget tvång att vi skulle dela alla deras åsikter. Men mycket tid och vikt lades på vår personliga relation med Gud. Varje dag hade vi 1½h stilla tid, som de uppmanade att vi skulle använda till att läsa bibeln, be eller läsa någon bra bok. Det har hjälpt mycket, och jag kan själv säga att jag fått in bättre rutiner med bibelläsning och ett närmare förhållande till Gud. Och undervisningen har lärt mig MASSOR!

2. Gemenskapen. På LMH har jag fått många nya vänner som jag känner att jag på väldigt kort tid lärt känna väldigt bra. Vi har hittat på allt möjligt, från nattpartyn till resor, sport eller bara "hygge". Eftersom det också blev naturligt att snacka om andliga frågor och problem kändes det som vi fick en djupare kontakt eller vad jag ska säga =) Jag saknar dom massor nu när det är slut =/

3. Upplevelser. LMH arrangerar många roliga saker också. Jag har varit i Turkiet och Israel, haft många turer till köpenhamn, åkt tur till Västjylland, spelat paintball, padlat kajak, teater, bio, Sverigetur (jättespännande för mig ;P) m.m. Vi har faktiskt gjort mycket även om vi den klart största tiden har varit på LMH. Dessutom tycker jag det har varit spännande för mig att komma till ett annat land som ändå skiljer sig lite från Sverige, med ett lite annorlunda språk och kultur. 

Om du funderar på att gå på LMH kan jag ärligt uppmana till det! Gå in på www.lmh.dk och anmäl dig! =) Det negativa med LMH kan man säga är att nu när jag kommit hem från LMH saknar jag det jättemycket. Hade det inte varit så bra hade jag inte saknat det så mycket :P

puss och kram /Thobias 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0