Hasta la vista, baby!

För det är väl spanska va? Det känns som jag hört att det ska betyda "vi ses" eller något, typ som det franska "au revoir", så egentligen ska jag kanske säga "Vamos a Madrid" eller något liknande istället. Näe, jag ska inte låtsas att jag kan spanska för det gör jag inte. Spanska och tyska är såna språk som jag brukar tänka att det kan väl inte va så svårt att förstå, det ena är låtsassvenska och det andra låtsasfranska. Men sanningen är att mina förståelsekunskaper för båda språken bara är snäppet bättre än mina finskkunskaper (som är obefintliga!).

Men för att komma till poängen! Imorgon drar jag till Madrid och stannar där till på måndag! Jag har aldrig varit i Spanien och vet ingenting om Madrid så det ska bli spännande! Som tur var bor ju Marcus där, så han har nog koll! Ska bli kul att se honom igen också! Har ju inte sett honom (eller något annat syskon) på flera månader nu. Känns också bra att säga att jag åker hemifrån Paris för att åka och hälsa på brorsan i Madrid ;)
Kul egentligen att vi syskon bor i fyra olika huvudstadsregioner!
 
Ska faktiskt också bli lite skönt att resa iväg för jag har inte lämnat Parisregionen sedan jag kom hit! Paris är super, men jag är ju van att resa runt ganska ofta. Hur som haver kommer det inte bli blogguppdateringar förrän på måndag. Men i gengäld har jag tänkt ta med kameran så det kommer lite Madridbilder på måndag. Det vill säga, om jag inte glömmer minneskortet eller batterier eller gör något annat idiotiskt, vilket låter minst sagt troligt när det gäller mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0