"Idag hade jag en underbar dag på mitt fantastiska jobb innan jag träffade världens bästa vänner åt på världens mysigaste restaurang"

Jag kollade senaste avsnittet av solsidan idag vilket, som vanligt, var väldigt underhållande. De lyckas alltid ta upp sånt som man känner igen och kan relatera till. Till exempel det där med facebook, att någon försöker få sitt liv att verka så spännande och lyckligt som det bara går. Jag har några sådana facebook-vänner. De skriver om alla underbara saker de har gjort, vilka häftiga människor de träffat, hur otroligt spännande deras jobb är och hur underbar deras familj och vänner är. Allt verkar lite för perfekt, spännande och härligt. Det irriterar mig egentligen inte, men det är ganska kul att se hur viktigt det är för en del att ge ett sken av att allt är perfekt. Undrar om det är sig själva de försöker lura? =) 

Å andra sidan har jag också några facebookvänner som är tvärt om. De statusuppdaterar minst 10ggr/dagen om absolut ingenting och berättar att de inte gjort något spännande eller vettigt överhuvudtaget och avslöjar gärna alla fel och brister med livet. Faktiskt har jag sparat några vänner av rent underhållningsvärde för att det är kul att se deras totalt meningslösa statusuppdateringar som går i stil med "Åååh, apelsinmarmeladen var slut så jag får ta aprikosmarmelad istället", "Nu ska jag duscha och sedan äta mat" eller "Nu har jag lyssnat på samma låt fem gånger i rad!".
 
Men alltså, jag är själv mycket aktiv på facebook, så det är ingen kritik mot facebookanvändande. Jag tycker bara det är kul att observera hur olika människor använder facbeook på olika sätt =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0