Så är orkestern igång!

Idag började vi det där projektet som jag fasat lite för tidigare! (se Bränna foton och hjärnor)  Jag har fått en del av mina farhågor bekräftade och andra bekräftade falska (jag hör att det där lät jättekonstigt, men hur säger man egentligen?). Det är inte så svårt som jag var rädd för (även om det fortfarande är svårt!) men det är minst så märkligt som jag var rädd för! Det är skrivet med många kvartstoner, och många långsamma glissandon vilket gör att det låter som vi spelar otroligt falskt. Jag måste erkänna att jag har lite svårt ibland att ta det 110% seriöst, men jag tycker ändå det är kul att spela! Och det är en riktig utmaning att spela det så ”bra” som möjligt, när bra inte innebär vackert, utan snarare experimentellt och stilenligt. Idag repade vi bara blåset men det kommer bli intressant att se hur det låter i slutändan med stråk, harpa, piano och celesta också.   

Förutom att spela halvfalska toner, försöker jag klippa i ordning det jag spelade in från konserten i söndags. Jag kunde inte övervaka inspelningsapparaten utan jag bara startade den innan konserten och lät den gå, så det är ganska mycket att klippa i nu. Det blev bättre ljudkvalité än jag hade trott eftersom jag bara använder den inbyggda micken.

Dessutom har jag fått låna en bunt CD-skivor med trombonmusik av en klasskompis. Så nu har jag lite att lyssna igenom! Bäst att sätta fart! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0