Varning för ostar!

Igår hade vi den mytomspunna konserten i Église Saint-Martin i Groslay. Förutom att det var otroligt kallt var det bara en angenäm upplevelse. Solisten Nicolas Moutier spelade helt fantastiskt bra! Han spelade några stycken som var riktiga uppvisningsstycken, d.v.s. snabbt i ett brett register, och han gjorde det bra! Vi i ensemblen spelade också riktigt bra om jag får säga det själv ;)

Efter konserten blev vi som spelat, solisten och lite vänner till solisten och oss, bjudna på mingelmat och dricka. Det är kul att testa fransk mingelmat, och det mesta var riktigt gott, men det finns ju lite mindre lyckade saker också. De andra trombonisterna ville helt klart att jag skulle smaka en ost som heter Roquefort (om jag inte minns fel), som man skulle ta en bit på ett stycke bröd. Jag såg mycket väl att det var någon form av mögelost och jag har hela mitt liv vägrat mögelost, men jag tänkte att om jag nu har ätit sniglar och det smakade bra, varför skulle jag inte våga mögelost? Och första tuggan gick bra, andra var lite sämre, tredje var riktigt illa, och fjärde ville komma upp igen... 
Jag försökte av all kraft klämma i mig hela, men jag hade så svårt att få ned den så jag blev helt röd i ansiktet, vilket alla fransmännen tolkade som att jag druckit för mycket vin. Jag hade tagit ett glas av ett vin som var någon fransk specialitet, och som även jag tyckte smakade ganska gott även om jag inte är vinfantast, men det var ju inte det som hade gjorde mig röd i ansiktet. Men trombonisterna ba "Ååh, Thobias har du druckit för mycket vin?!!" och helt plötsligt stod alla och kollade på mig och hade kul (de vill väldigt gärna att jag ska pröva alla möjliga franska alkoholer, och dricka mit lite berusad. Men jag hålller mig till min coca cola, vilket de tycker är en skam! ;)) , medan jag desperat försökte svälja sista biten av brödet med osten, och försöka skaka av mig smaken. Och när de kollade blev jag naturligtvis ännu mer röd i ansiktet, vilket gjorde det ännu roligare för dem ;) haha... jaja, jag överlevde osten och nu vet jag att jag inte ska pröva mögelost igen! Fast de har redan börjat smida planer om hur de ska få mig att smaka betydligt starkare ostar för "det där var ju en mild ost"... phytt heller! Tacka vet jag svensk hushållsost! Den smakar ingenting!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0