God mat gör magen glad!

Idag har jag äntligen gjort ungspankaka med bacon, till kvällsmat! Det är ju så otroligt gott! Egentligen ska det vara långa baconskivor som i Sverige (för så gjorde alltid mamma!) men det enda jag hittade här var runda skivor! Jaja, det ser lite dumt ut, men den är ju inte till för att tittas på! På baconpannkaka är det obligatoriskt att ha socker. Visst, man kan ha sylt, det är också gott, men socker är autständing, som man säger på småländska. Så med den pannkakan blev min dag gjord!
 
 
Imorgon har jag tänkte åka ut till IKEA och äta svenska köttbullar med lingon, köpa svenskt godis i deras matvarubutik och kanske äta någon kanelbulle! =) Vi ska ha en middag med trombonisterna, där det är tradition att förstaårseleverna (som jag också räknas till även om jag egentligen är på andra året nu) tar med något från där de kommer ifrån. Den enda chans jag har att hitta något här är IKEA. Sedan ska vi ha en annan middag med alla icke-franska studenter på skolan där vi också ska ta med något från vårt hemland. Så jag har stora förhoppningar på IKEA imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0