Hög nivå... på dem

Alla trombonlektioner är gemensamma, vilket innabär att när man spelar sina stycken och etyder sitter drygt tio trombonister och lyssnar. Perfekt välkomstöverraskning för en liten nervös svensk! Hela trombonlektionen börjar med en gemensam uppvärmning där alla trombonister utom jag spelar alla möjliga skalor och brutna ackord upp och ned i ett rasande tempo, medan jag sitter och försöker gömma mig bakom trombonen så kanske ingen ser att jag är där och att jag inte kan det där. Det har inte funkat...
För övrigt kan jag berätta att det är riktigt hög nivå på dem här. De är tekniskt jätteduktiga men också musikaliskt och klangligt otroligt duktiga. Jag ligger en aaaning efter ;) Men det är inget att hänga läpp för! Förra veckan när jag spelade gick det otroligt dåligt men den här veckan har det gått lite bättre i alla fall. Kan ju bara gå åt ett håll så att säga... 
 
 
Ville bara visa lite bilder från moderna muséet här som jag och några andra utbytesstudenter var till i söndags. Zidane på den där statyen =) Och visst är det härligt med konst av högsta kvalité som på mittenbilden? Som tur var fanns det fin utsikt från muséet så jag stod vid fönstret och tog bilder istället ;)

Kommentarer
Postat av: Kristian Nilsson

Jag lovar att jag kan måla/rita lika bra som konstnärerna till de moderna tavlorna.. Undra hur många miljoner dom fått för att kladda lite :S

Svar: Ja, det tror jag alldeles säkert du kan :P Fast en del av de moderna konstverken var riktigt bra, medan andra var lite mindre bra...
Thobias Nilsson

2012-10-08 @ 23:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0