Kortslutning under papiljotterna!!

Idag hade jag det stora nöjet att få ha "prima vista"-lektion, vilket innebär att jag ska spela ett stycke tillsammans med piano utan att ha övat på det. Prima vista är inte min starka sida så med mina ögon såg noterna ut ungefär såhär
 
men jag tror nästan att det här är närmare sanningen
Jag vet inte om jag kan skylla det på ögonoperationen jag gjorde i våras, för doktorn sa att dubbelseende kunde vara en av effekterna. Det är ganska ofta när jag antingen spelar prima vista eller spelar konsert, som jag ser tre-fyra gånger så många noter som det egentligen är. För övrigt måste man ju bara älska det sjukt omotiverade crescendot i slutet på blinka lilla =)
 
 Ungefär så här ser en vanlig middag ut i skolans matsal här. Man får välja en förrätt, en huvudrätt och en efterrätt. Nu ser kanske just den här huvudrätten inte extremt lockande ut, även om den faktiskt var god, men om man bara är bra på att välja kan man få ett riktigt bra mål. Priset för detta är 3€10 vilket motsvarar 26-27kr. Totalt värt när man inte vill göra matlådor! 
 
I brist på annat lägger jag in några fler fina Parisbilder här ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0