Kväll i Paris

Något som fransmännen är bra på är gatumusik och gatuunderhållning! Jag tycker det är uppriktigt trevligt när det går på någon på tunnelbanan och spelar, för de gör det nästan alltid bra! I Lördags gick jag till Notre-Dame på kvällen för att slappa lite och kolla på underhållning. Det var några som hoppade sjukt högt med inlines från olika rampar, andra som lekte med eld och andra som körde street dance. Jag blev helt imponerad av vad de kunde...
 
När jag var på väg därifrån var det några killar som gick i samma riktning som började prata med mig. Den ene var fransman och den andre italienare, men båda var av arabiskt ursprung. De var riktigt såna där rinkebygrabbar som jag i vanliga fall aldrig hänger med eftersom vi är i helt olika umgängeskretsar. Men de var riktigt sköna så vi hängde ett tag och gick bort till stadshuset där de hade en sjukt stor bio med någon film om Paris historia. Efter ett tag tänkte de dra vidare och ville att jag skulle hänga med. Och varför inte? Jag hade inget speciellt för mig och de viste att jag var kristen och inte drack alkohol, så de skulle inte försöka dra med mig på något sånt. Men när vi skulle försöka ta oss ut från folkhavet vid bion (det var många tusen där), trängde folk sig imellan så tillslut tappade jag bort dom och stannade kvar och såg filmen istället. Surt! Hade annars varit kul att hänga med dem just eftesom det är såna jag aldrig hänger med i vanliga fall... Men filmen var bra också ¨ven om ambulansen fick komma dit några gånger, förmodligen för att någon inte klarade att folkmassan tryckte så mycket =)
 
Nu har jag lektion så måste dra vidare! Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0