Mycket besvär för en liten jacka!

 
Igår köpte jag, som sagt, en jacka, som jag i och för sig gillade, men som var aningen för stor. Jag hade köpt den i storlek M, som jag kan ha, men storlek S passar oftast ännu bättre. Så i en paus mellan övningspassen idag drog jag med mig väska och trombon och åkte till Champs-Elysées där Zara har en annan butik. Men jag hittade ingen i S där heller, så jag drog vidare till Saint-Germain des prés. För er som inte har helt koll på Paris geografi kan jag säga att musikhögskolan ligger längt i nordöstra Paris, Champs-Elysées i västra Paris och Saint-Germain des prés söder om Seine, så det blev ju en hel del resande där emellan. I S-G kunde jag inte heller hitta jackan i S, så jag bad expediten kolla upp om den fanns i S i någon affär. Naturligtvis fanns det EN kvar i hela Paris kommun, och det var i butiken vid Champs-Elysées, där jag precis varit! Så det var bara att åka tillbaka och fråga en expedit där, för jackan var inne på lagret. Och där hittade hon Paris sista jacka i S. 
 
Jag frågade henne om jag kunde få byta jackan som jag köpt igår (och som jag hade på mig) mot den andra i S. Men tydligen får man inte byta kläder i Frankrike om man haft dem på sig något mer än bara provat. Jag försökte ta fram mina mest ledsna hundögon och förklara att jag inte visste att det var så, och att jag inte använt jackan mycket. Jag var precis på vippen att dra fram argumentet "jag är svensk, jag är dum", som fungerade otroligt bra när jag bodde i Danmark, men hon tyckte nog lite synd om mig för hon sa att om jag tog av jackan så kunde vi låtsas att jag inte använt den. Så nu har jag en jacka i S, efter många om och men!
 

För att göra alla mina besvär lite lättare stod det en liten stråkorkester (jag fick inte med alla violinisterna på bilden men de var kanske 15-20 totalt) och spelade vid en av tunnelbanestationerna som jag åkte förbi två gånger. De spelade Bachs dubbelkonsert, Bizets Carmen och annat fint! De var riktit duktiga och det var många som lyssnade och gav lite pengar. Jag bidrog också med några euro. Det var de värda!
 
Imorgon står Versailles på agendan!

Kommentarer
Postat av: Peter Karlsson

Haha! jag känner igen dem, om jag kommer ihåg rätt stog de vid Châtlet när vi var i Paris :P

Svar: Ok =) Jag har faktiskt inte sett dem innan, men de stod vid Châtelet nu också, så det är nog där dom bor! =)
Thobias Nilsson

2012-11-04 @ 03:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0