Trombonist eller pizzabagare...

Vad gör man en vanlig helg i Paris undrar ni säkert. Svaret är: övar trombon! Om man inte tycker om att spela trombon ska man inte bli trombonist, för man måste öva varje dag vare sig det är helg eller vardag! =)
 
Men det är faktiskt ganska härligt att öva och mellan passen ta lite rast och spela piano, facebooka eller äta matlåda. Den gourmetmiddag ni ser här på bilden är pizzan som jag hade gjort dagen innan. Jag är en mycket ödmjuk person som inte tycker om att skryta. Men sanning är sanning, och dagens sanning är att jag är BÄST på att göra pizza! På en god pizza ska du ha tomatsås, bacon, ananas, banan, pizzakrydda och ost. Det blir helt perfekt! Under ett av mina dåliga övningspass tänkte jag att om jag inte blir bättre, och aldrig lyckas som trombonist kunde jag öppna en pizzeria. Men jag har en akilleshäl och det är att jag också är världens långsamaste pizzabagare, vilket innebär att jag aldrig skulle kunna ha tillräckligt många gäster för att få min pizzeria att gå runt. :(
Så jag får nog hellre se till att bli bra på att spela trombon, för någon blan B har jag inte för tillfället!
 
Jag har också hunnit med att köpa ett nytt skyddsglas till kameran, för det jag hade, sedan tidigare, såg ut som på bilden här under. Jag trodde glaset skulle kosta 50-100 kr, men jag fick betala ca 450 kr! Surt! Men nu kan jag fota igen, vilket jag utnyttjade igår kväll!
Det här är ett av mina favorithus i Paris, l'hôtel de ville, stadshuset. 
Huset på sista bilden, hôtel des invalides, är också ett av mina favorithus! Det är en fin och mäktig byggnad, som byggdes för att ta hand om krigsinvalida. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0