Oboen skriker...

Ja sådär såg det ut när vi igår spelade konserten med Roland Pöntinen. Konserten gick väl ganska bra, och Pöntinen är fantastiskt duktig! I oboesolot i Tjajkovskijs svansjön krånglade en oboe så den skrek och tjöt det alla möjliga toner som inte fanns med i noterna (på ett sätt som lät som en träffande imitation av vår f.d. oboist i Hultsfreds orkesterförening), så andraoboisten försökte ta över med lite avistaläsning. Tillslut fick dirigenten slå av, och oboisten kunde leta upp och rätta till felet, och sedan spela stycket som det skulle låta! =)
 
Imorn ska jag också spela en konsert eftersom en annan trombonist blivit sjuk, så de fick ringa in mig. Vi ska spela historien om en soldat och jag kollade på noterna först idag, så det känns lite halvt. Men efter den konserten hoppas jag det lugnar ner sig. Imorgon har jag att på 17 dagar ha haft 20 orkester-/ensemblerep och 5 konserter. Utöver det har jag ju haft trombonlektioner, rep med pianist, trombonsektionsrep och annat smått och gott. Det är otroligt kul, men det har varit lite väl intensivt just nu, så det ska bli skönt efter imorgon när det lugnar ned sig något, åtminstone för några dagar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0