Ingen överraskning!

Idag gjorde jag en provspelning för att få spela solo med musikhögskolans symfoniorkester nästa år. Provspelningen gick riktigt bra tycker jag. Jag spelade inte perfekt men det kändes som jag kunde släppa loss och göra lite musik av det, samtidigt som jag inte gjorde särskillt många tekniska missar. Men det var inte tillräckligt bra för att jag skulle vara en av dem som får spela solo. Men det kom inte som någon överraskning. Dels finns det några sjukt duktiga underbarn som spelat sina konserter sedan de låg i sina mammors magar, och sedan verkar det som att det i princip alltid bara är stråk och piano som får spela. Det är tydligen 6 år sedan en brassmusiker fick spela. I år spelade de fyra vinnarna piano, violin, viola och cello. Reserverna spelade violin, cello och piano. Men de är utan tveckan värda det! =) Och jag hade inte räknat med att bli en av vinnarna, och tror faktiskt jag hade tackat nej ändå, för jag har helt enkelt inte nerver till det. 
 
Imorgon ska jag åka till Sundsvall och spela med Nordiska Kammarorkestern. Det är Sveriges yngsta professionella kammarorkester och de firar sitt 20-årsjubileum med en konsert på lördag. Vi ska spela en del härlig musik som
Tjajkovskij, symfoni 5, sats 4
 
Eller Borodin, Polovtsian dances  
 
Bernstein, Overture to Candide
 
Vi ska också spela Gabriellas sång med självaste Helen Sjöholm som solist =) Det ska bli kul, men ni får hålla tummarna för mig för jag ska spela första trombon och vill inte gärna göra bort mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0