Jullovet

Nu kommer lite fler bilder från jullovet i Sverige. Under själva julen var inte Thess och Michael här, men de kom på annandagen. Så vi körde igenom julaftons höjdpunkter en gång till, med ett extra julbord
 
Och naturligtvis en extra julklappsutdelning, med de julklappar Thess och Michael gav till oss, och vi till dem. Nicholai och Alexander (eller Nichander som vi kan kalla dem för enkelhetens skull) protesterar ju aldrig mot en extra julklappsutdelning! =)
 
Det är inte så ofta vi träffar Nichander och för varje gång växer de och det blir mer fart på dem. För min egen del tycker jag bara det är positivt. Jag gillar barn och har inget emot när det är lite livligt, men däremot kan jag inte heeelt se tjusningen i små bebisar som bara skriker och sover. Men nu skricker Nichander inte så mycket längre utan pratar istället så fort de får tillfälle. Härligt! 
 
Vi har som tradition att ha en julbjudning hos oss där vi bjuder lite kusiner och vänner i närheten, och det gjorde vi i år också. Tyvärr var det väldigt få av mina kusiner som firade jul i Lönneberga/Silverdalen i år, men vi fick det trevligt ändå!
 
Jag har tidigare lovat att ni skulle få se bilder på pepparkakshuset när det var färdigt, och så här blev årets upplaga. Det är som vanligt Christina och jag som gjort det. Jag hjälpte till att baka delarna och sätta ihop men Christina stod ensam för dekorationen. 
 
Till sist vill jag bara lägga upp några bilder från den härliga snön och den fina flagga vi har hemma hos oss. Jag ÄLSKAR vinter och snö, och speciellt när det är cirka 10 minus och sol. Både när jag bodde i Danmark och nu när jag bor i Paris har jag blivit klar över att jag måste bo på ett ställe där men har vinter! Det är sååå deprimerande när det är hyffsat kallt, regnigt och mörkt. Det är något bättre här i Paris än i Danmark, för Danmark ligger i mellanläget, där det ibland kommer snö (när jag gick bodde där var det riktigt bra vinter innan jul, men efter jul var det hemskt) men den smälter snabbt eller ligger kvar som blask. I Paris slipper man i alla fall blasket. Här kan det vissa dagar vara hyffsat ok, ungefär som en svensk oktober-november. 
 

Kommentarer
Postat av: Regina

Så underbara bilder! Vilket vackert pepparkakshus!
Jag älskar julen, jag blir riktigt sugen på att fira den igen, direkt. Men vi hade tänkt slänga ut den idag, snyft.

Svar: Tack!Nej men varför slänga ut den redan? Man ska fira jul så länga man kan tycker jag! =)
Thobias Nilsson

2013-01-10 @ 07:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0