Danskbesök

Den här helgen var Malene, en kompis som gick på LMH tillsammans med mig och Martin, på besök i Stockholm. Det är alltså Malene som sitter närmast fönstret. Personen som sitter närmast i bild är min kusin Martin. Hur som haver, så bestämde vi oss för att ta en tur i en sightseeingbåt i Stockholm. Turen tog nästan 2h och då fick vi se nästan hela innerstaden. Stockholm är fint!!
 
På kvällen, alltså igår kväll, åkte vi ut till Cecilia i Fisksätra, som fyllde år. Hon hade bullat upp ordentligt! Säga vad man vill, men hon kan verkligen baka! Kolla in tårtan!
 
Grannarna tycker förmodligen att det var ett märkligt gäng, för i vanliga fall när någon har fest brukar grannarna störas av hög dunka-dunka-musik, men här stördes de snarare av fyrstämmig sång. Ja, tänk om man själv hade sådan tur! Men nej, när mina grannar har fest är det inte fyrstämmig körsång som gäller, det är då säkert!!
 
Alla verkade må bra, men jag vet inte om allt sockeret var sunt för Malene, för det var något som hände där ;) Kanske försökte hon bara visa hur jag såg ut innan jag opererade ögonen. Men i så fall får hon jobba lite till för jag kunde få dem att sitt väldigt tätt klistrade vid näsan. 
 
Idag har det varit riktigt varmt och härligt väder, så kyrkkaffet blev en picknick i Rålambshovsparken för hela gänget. Och efter det en prommenad till Gamla Stan där det blev en glass. En söndag precis som de ska vara! Men jag tog inga bilder för kameran var utlånad, och för övrigt är det en del som menar att man inte behöver dokumentera allt man gör. Det sägs faktiskt att en fin middag är lika god även om man inte lägger upp en bild på facebook. Vem hade trott det?! 

Kommentarer
Postat av: cornelia

Hej!
Lät trevligt med sightseeing i båt, vart ifrån gick båten? Vad kostade det?

Svar: Den går från strömkajen och nybrokajen (man kan hoppa på båda). Tyvärr är det ganska dyrt, 220kr, men då är också turen på 2h och man får guidning, så jag tycker det var värt det =)
Thobias Nilsson

2013-06-03 @ 15:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0