Söndag!

Jag ber om ursäkt att jag är så dålig på att blogga nu! Men det är så mycket annat som kommer mellan. Dessutom är det bökigt med bilder. Jag har ingen kamera så jag får använda mobilkameran, och klantigt nog har jag tappat bort laddaren till den. Jag har köpt en ny laddare, men av någon anledning kan jag inte använda den för att föra över filer mellan mobilen och datorn. Så när jag ska lägga upp bilder måste jag skicka dem i ett mejl till mig själv och sedan hämta hem på datorn. Jobbigt!
 
Igår hade jag hur som helst en fin dag. Efter gudstjänsten med obligatoriska kyrkkaffet gick jag, Jenny och Josef en promenad i det fina vintervädret. Vi har haft så underbart väder i Sthlm de sista veckorna. Just igår var det en del moln som skuggade solen ibland men annars har vi nästan bara haft sol och molnfritt. 
 
Man får akta sig så man inte blir för nyttig, så om man har gått en runda måste man se till att man stoppar i sig minst lika mycket onyttigt sedan! Jag hann även öva ett pass trombon innan jag gick och lyssnade på en konsert med Vasakårens brassband. Trevligt! Fast det var en gospelkör med också, och jag måste ju erkänna att jag har ganska svårt för gospel.
 
Efter konserten märkte jag att om jag gick till södra station skulle jag precis missa pendeln, och tänkte att det i så fall var bättre att åka till centralen så tog det lite tid, och jag inte behövde vänta så länge på nästa pendel. Jag hade drygt 10 minuter väntetid på centralen så jag tänkte att jag kunde passa på att handla på COOP under tiden. Men i min stora tanklöshet virrade jag runt i affären så att jag preciiiis missade nästa pendel! Och på söndagskvällar går tågen bara med halvtimmestrafik. Vad gör man då? Det finns tre möjligheter:
1. Hoppa framför första bästa pendel eller tunnelbana eftersom det är ett misslyckande för stort att bära. 
2. Stå på perrongen och vänta på nästa pendel, för att vara säker på att inte missa den heller. 
3. Åka en omväg med kollektivtrafiken så att jag får tiden att gå. 
 
Som den kollektivtrafiksnörd jag är valde jag alternativ 3. Jag var nära att missa nästa pendel också, men efter en vansinneslöptur genom stresstunneln kom jag med! Så, nu vet ni exakt hur det gick till när jag tog pendeln hem igår. Jag vet att ni har längtat hela dagen efter att få veta hur jag gjorde!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0