Hurra för konungen!

Ja, igår var det alltså valborg, vilket också är kungens födelsedag. För mig har det blivit en tradition att vara med vid slottet när han firas, så det var jag i år också. Tre musikkårer är med och uppvaktar honom: Marinens musikkår, Arméens musikkår och Livgardets dragonmusikkår. 
 
Och som vanligt stod drottningen på balkongen och såg på. Förra året var Victoria, Daniel och Estelle med henne, men i år var de i Holland när den nya kungen insattes där, och istället var Madeleine med i Stockholm. 
 
LDK är alltså en ridande musikkår. Härligt att man har kvar det!
 
Som vanligt fick barnen ge kungen blommor. Här var en pojke som hade ritat en teckning också som han förklarade för kungen vad det var. De stod och snackade ett tag innan pojken bockade och gick därifrån. 
 
Tyvärr är det ju bara barn som får ge blommorna, så jag fick bara stå och se på istället ;)
 
Efteråt samlades de på balkongen medan vi sjöng för kungen och hurrade. De flesta, jag själv inräknat, stod med kamera och försökte få så bra bilder som möjligt. Nästan lite löjligt att se hur alla är så fullt upptagna av att få bra bilder så att de nästan glömmer hylla kungen. 
 
Ja, Carl-Philip var också där och vinkade ett sista farväl tillsammans med Madeleine. Vi har en fin, bra och härlig kungafamilj! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0