Tillbax på Ågesta!

Imorse åkte jag med ett tåg som gick från Lönneberga halv 7 på morgonen :/ Men det var nåt fel på tåget så det åkte jättelångsamt och efter Eksjö skulle det bli buss till Nässjö. Men jag och några till skulle med x2000 i nässjö, så dom skulle ordna taxi mellan eksjö och nässjö så vi skulle hinna med tåget. Men vi kom till eksjö 7:45 och tåget från Nässjö skulle gå 8:08, och det är 2,5 mil mellan. Men naturligtvis fanns de ingen taxi där! Lr rättare sagt, det fanns ingen chaufför. Så jag tänkte att då får jag väl ta nästa tåg från nässjö, och tänkte åka med bussen, men så ser jag att en man som också skulle åka taxin vinkade på mig, för då hade han fått tag i en chaufför. ca 7:55 åker vi från Eksjö, och HJÄLP vad han körde:D Han körde snaaaabbt och på något ställe mellan bilar, och i rondellerna genade han för att inte behöva sänka farten. Jag har nog aldrig åkt på sån tidspress innan, men tåget var lite sent så vi hann! Men då fick vi också kubba fett genom nässjö stationshus och hoppa på tåget i sista sekunden! Helt galet stressigt, men 5 stjärnor till taxi chaffisen för att han klarade det!=)



Och så har jag varit på mitt första rep med KTH's symfoniorkester, eller KTH's akademiska kapell som det heter så fint! Och det var skitkul! Jag får spela 1:a trombon, och det är naturligtvis roligt. Så vi ska ha en fyverkerikonsert nästa vecka med mängder andra musiker, på KTH's borggård. Vi övade ganska länge, så när jag skulle cykla från Farsta Strand till Ågesta (bussarna går bara varannan timme på kvällen) var kl. typ kvart över 10 och de va kolsvart! Och vägen från Farsta strand till ågesta har inte lysen överallt och är helt ödslig. Jag trodde inte nåt skulle hända, men hade något hänt hade inte en kotte märkt det förrän imorrn! Men nu är jag "hemma" i mitt rum=)

Vi hörs /tehå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0