Hur länge kommer jag vara nervös?



Jag trodde förut att om jag spelar solo tillräckligt ofta skulle min nervositet försvinna. Men det gör den verkligen itne! Jag har spelat ofta nu! Ibland i kapellet, ibland på andra ställen, men fortfarande känner jag att om jag spelar solo så blir jag jättenervös.
Idag spelade jag Webers Romance som postludium i kappellet. Jag ska ju spela den på provsplningen så jag ville ha spelat upp den innan. Den är svår och det gjorde mig inte mindre nervös... men hur som hällst tog jag mig igenom den, jag missade flera toner litegrann sådär, men det kunde gått ännu värre...
Men jag undrar hur det egentligen lät!! Pappa och jag spelade nämligen in ett stycke igår, och jag tyckte själv att det gick bättre än det brukar, och mamma och pappa sa "o, vad fint" när dom hörde inspelninge, men jag tyckte det var gräsligt! Och om det är när jag spelar ovanligt bra, hur spelar jag då i vanliga fall??! Som trombonist är det svårt att få till bra legaton, och jag trodde en gång i tiden att jag kunde det, men det märkte jag på inspelningen att jag inte alls kan! Måste öva mer på det!!

Imorrn är det kortdag i skolan igen, tror jag ska ut och springa en runda på eftermiddagen om det inte är för kallt eller regnit... nån som vill haka på? jag brukar springa 5 km... lr jag springer inte hela vägen, jag kanske springer 3-4 och så går jag rästen. Har inte bra kondis än:P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hänger på nån dag när jag har tid!

hör av dig bara =)

2009-03-23 @ 18:05:10
Postat av: Silje

Jeg vil høre innspillingen! :-) Den ble helt sikkert veldig fin!

2009-03-26 @ 14:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0