usch för nationella prov

Nu är det faktiskt inte så fruktansvärt länge till vi ska ha vårt nationella prov i svenska... lite mindre än två veckor. Och jag gillar verkligen inte svenska nationella. Man känner sån press, och jag tycker det är svår att veta hur dom egentligen vill ha det :S Men det ska säkert gå bra=) Efter nationella kommer vi sluta svenskan!:D aldrig mer svenskalektioner!
Det är lite konstigt, för jag får antagligen bättre betyg i Svenska B än i A-kursen, och så var det med engelskan också... är inte det konstigt? Det borde ju vara tvärt om!

Ja, när man går i samma klass som Mattias är det svårt att undgå melodifestivalen. Som ni säkert vet är jag inte ett så stort fan av melodifestivalen, men jag har iaf kollat upp lite hur det var förr. Det VAR bättre förr, dom fick ha en hel orkester också=) Nu käns det som alla bara gör likadana poplåtar som inte ens har bra melodi! Inget speciellt alls! Förr hade dom lite karaktär på sångerna. Visste ni förresten att det finns en eurovision för klassisk musik och ungdomar? Jag vet inte hur ofta den sänds. Jag såg förra årets, men tror inte dom har varje år. Det är faktiskt riktigt kul att se klassiska musiktävlingar!
Här är en sång som jag från början inte gillade, men när jag lyssnat några gånger märkte var riktigt fin.
Un jour, un enfant (en dag, ett barn) av Frida Boccara. Vann eurovision 1969




Är det någon mer än jag som tänkt på att jag haft bloggen länge! Jag är riktigt stolt över mig själv!

Kommentarer
Postat av: Malin

bra att du har igång bloggen! de ska du vara stolt över :)

2009-03-21 @ 13:43:15
URL: http://www.frudanmark.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0