Missade bästa stycket!



Idag skulle jag på konsert igen i Berwaldhallen. Det är ju gratis och bra konserter så varför inte utnyttja?=) Dom skulle spela bland annat Ravels "pavane pour une infante défunte", som är verkligen jättevackert! Och jag hade kollat noga att om jag cyklade 18:25 från Ågesta skulle jag hinna med tunnelbana och buss så jag kom till Berwaldhallen 19:15 och konserten började 19:30 så det skulle räcka. Men sen kom jag på toppenidén att cykla lite tidigare och köpa nånting att äta i Farsta Strand, men det var så lång kö på konsum, så jag bestämde mig för att jag hoppar av nån annan stans. Så jag hoppade av i Skanstull och köpte något, för jag hade ju ändå 15 till godo innan konserten. Men det inte lilla tehå tänkte på var att 76an från Slussen inte går lika ofta på kvällen. Så jag missade den och tog 2an så kunde jag gå från norrmalmstorg. Men sen såg jag att nästa 76 skulle komma bara en minut senare, så jag hoppade av i gamla stan och tänkte vänta. Men bussen var 6 minuter sen, och med restiden skulle jag bli minst 6 min sen. Så smart som jag är börjar jag springa för att hinna. Men det var aslångt till Berwaldhallen och jag kom inte dit förrän 19:46 när det fina Ravelstycket redan var spelat.... SUGIGT!!! Så jag fick nöja mig med Stravninsky och Strauss, iofs fint det med, men inte lika. Men dom spelar imorn igen och jag har fått en till bättre biljett så jag ska dit o bara höra första stycket=)

Och imorn ska jag spela på lunchkonsert här på Ågesta också. Rimsky-Korsakows trombon concerto, och sen ett pianostycke också. Det värsta är att det är 5 trombonister till som går på Ågesta, så dom kommer tänka på allt fel och fult jag spelar :D Och pianostycket kan gå lite hur som hällst, ibland går det bra men ibland går det riktigt, riktigt dåligt!! Hoppas på de bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0