Sommarlov


Idag var det en kille från Aix-en-provence i Frankrike som frågade mig om det var möjligt att han fick komma hit och vara här en del av sommarn nästa år. Vi har chattat lite då och då i drygt ett år, men vi känner ju inte varandra jättebra. Han ville lära sig bättre engelska sa han och frågade om Sverige var ett bra land att lära sig engelska i. Och jag sa att i princip alla svenskar kan tala engelska, men att det ändå är svenska som är språket i Sverige, och att det inte är många svenskar som kan perfekt engelska. Men han verkade ändå sugen på att komma, och jag skulle tycka det var kul om han kunde komma...
Fast jag sa att vi bor långt ifrån någon stor stad och att jag är kristen själv. Men han var tydligen också "hårt" kristen, fast katolik då. Han sa att han brukade gå till kyrkan varje vecka och så, men att han inte hade nånting emot protestanter och skulle tycka det var intressant att gå på protestantisk gudstjänst. Nu är det ju absolut inte säkert att han kan komma och att mamma tycker det är ok att han stannar en längre tid och så. Men ändå, hur kul skulle de inte va om han kom, och vilken bra franska jag skulle lära mig!=)

Idag var jag i linköping och hade körlektion, stadskörning och motorväg. Det gick nog ändå ganska bra, men det är alltid mkt att tänka på. Imorn har jag sista körlektionen och halkbanan. Den ska ju vara rolig har jag hört, men jag har också hört att man faktiskt kan bli underkänd på den! Sen på onsdag gäller det! Tänk på mig kl 10 och kl 13, om ni inte kommer ihåg båda, så koncentrera er på 13 för då är uppkörningen;)

Kommentarer
Postat av: Malin

DÅ kanske ni ska ta er en tur till´dk när fransmannen kommer? :)

2009-11-15 @ 23:34:12
URL: http://frudanmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0