Franska är verkligen vackert!

Efter att jag spelat på fyverkerikonserten idag (som gick bra och var ashärlig!) så var det MÄNGDER av folk som skulle me tunnelbanan. Det var ju många som va på konserten och dom flesta av dom skulle ju me tunnelbanan mot fruängen, så jag fick stå där inne som en pressad sill! Jag var typ fastpressad mellan en gammal gubbe och en kille... men det gjorde inte så mkt för den där killen var fransk och han flickvän var precis bredvid och dom pratade på franska! När man hör franska pratas sådär lite halvslarvigt och vardagligt låter det bara ännu vackrare än när man hör det i tv lr liknande. För i tv och så ska allt va så tydligt att många ljud blir lite fula, typ r-en. Men jag förstod typ inte så mkt av de dom sa, dels var det mkt ljud men sen pratar dom så ruskigt snabbt och otydligt när dom pratar med varandra. Men jag förstod när hon skulle förklara för honom att gammla stan var den där ön i mitten på kartan;) 
Den där killen var ganska lång och höll i en stång så hans arm var precis framför min mun och jag fick en udda lust att bita honom i armen och se vad han och allla andra skulle göra! (A)

Menmen, ni ska få höra lite fin franska... tyvärr är den inte så fin som franska ibland kan vara för det är ju tv och ska va övertydligt, men jag har inget exempel på vanlig franska...


Kommentarer
Postat av: Anonym

BA FÖR ATT HON ÄR FINE, TH!!!!!!! (hihi)

2009-09-10 @ 16:53:44
Postat av: Thobias

Haha.. inte BARA därför, kakan;)

2009-09-13 @ 19:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0