Nu blev jag osäker!



Ja, precis så känner jag mig nu! Idag hade vi samtal med Mats, musikföreståndaren lr vad man ska säga här på Ågesta! Och så frågade han lite vad jag ville göra med det här året och vad jag vill jobba med i framtiden och så. Och jag sa som det var att jag vill egentligen bli musiker och spela i en symfoni orkester, men att jag tyckte det verkade för svårt. Och så frågade han om jag tänkt söka in till musikhögskolan till våren, och jag sa att jag nog inte tänkte det än iaf. Men han menade att jag kan ju ändå söka som övning och att han trodde att jag skulle kunna försörja mig som musiker om jag gick in för det. Det är ju iofs kul att höra men det gör ju genast allt mycket svårare... så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Om jag var tvungen att bestämma mig nu skulle jag öva järnet det här året och söka in till våren, men kanske inte ta det för seriöst, utan om jag skulle komma in skulle jag bestämma då om jag skulle satsa på musiker lr inte... Men jag vet inte! Kom gärna med förslag och snälla kommentarer... just för tillfället är kommentaren "du suger på att spela, bli sopgubbe istället" bannad! Men annars får ni gärna hjälpa mig! Det käns ändå som jag blir bättre men när jag jämför med många andra här på Ågesta känner jag mig inte särskilt bra!

Sen har jag också fått damma av min engelska lite jag hör och läser engelska ganska mkt men jag snackar det väldigt sällan. Men det är en kille i orkestern som kommer från Tyskland och ska läsa 2-årigt masterprogram här som har joinat orkestern och han är jättetrevlig så när vi väntade på tunnelbanan så snackade vi en hel del, och engelskan flöt på bättre än jag trodde! Och Ja, jag snackade frivilligt med en tysk, det finns dackmar-tyskar (dåliga sorten) men det finns även den bra sortens tyskar;)

Imorrn ska jag ha trombonlektion med Håkan Björkman igen! (kolla video med honom på youtube, han är totalgrymm!) och så ska jag ha pianolektion, tvätta alla kläder och sen ska jag dra till cicci och koppla av till söndan när jag ska ha ett stort rep med orkestern igen! Så vi hörs PÖÖSSS!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att du ska göra som Mats sa, att du ska prova att söka in redan nu i vår på musikhögskolan. Om du kommer in så är det ju bara ett stort plus, men om du konstigt nog ( ;-) ) inte skulle komma in så vet du ju vad du ska göra bättre nästa gång och har mer erfarenhet!



Du tycker ju om musik så mycket och han säger att du har så mycket begåvning, så varför skulle du inte satsa ordentligt det här året? Spela så mycket du kan, försök få så mycket kunskap och råd som möjligt från alla dina lärare och bara njut av att få spela musik hela dagarna. Om du gör allt detta kommer du nog märka i vår om du vill satsa på musiken eller inte. Men fokusera nu bara på det här året och ha det så roligt och bra som möjligt, så kommer allting annat att ordna sig! :-D



Jag skulle också vilja studera musik i Stockholm, fast sång. Men det får kanske bli någon gång i framtiden.

2009-09-07 @ 19:42:19
Postat av: Thobias Nilsson

Hej Johanna! Kul att höra från dig! Jo men jag tänker nog likadant. Jag vet att det är otroligt svår att komma in på högskolan, men det kan ju inte skada att prova. Och om jag märker efter ett tag att musiker kanske ändå inte är något för mig så kan jag ju ändra mig!



Jammen du borde satsa på det! Altså plugga sång, du sjunger ju väldigt bra, så det borde inte vara något problem för dig

2009-09-08 @ 09:10:37
URL: http://teha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0