Spelar på!



Jag spelar massor trombon nu! (Jag vet att det är en flygel på bilden, men internet är så segt så jag orkade inte ladda upp en ny bild) Jag har  bestämt att jag ska öva trombon 2h effektiv tid varje dag minst. Och det har jag hållit! Det låter inte så mkt, 2h, men tro mig, man hinner bli trött i läpparna ändå, och med alla pauser och pianospelande mellan så står jag ändå i övningsrummen ganska länge...
Men det käns som det ger något resultat. Just för tillfället så är höjden jobbig, men det käns som jag är lite säkrare i spelet ändå och klarar av att spela svagare och säkrare nu än jag gjort tidigare...
Ska spela trombonsolo och pianosolo på en lunchkonsert om två veckor. Fast det är inte så farligt för det kommer nog inte så många... hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0