Jul o nyår




Nu är det ett tag sedan jag skrev här! Julen och nyår är förbi, eller just julafton i alla fall, jag brukar fortsätta julen ändå till mitten/slutet på januari!
Julen var riktigt kul och mysig! Alla syskonen var hemma och Thess tog naturligtvis med sig sin familj också, så jag har lärt känna Nichaolai ännu bättre nu! Och det är en fin liten gosse, som äslkar trombon! Jag ljuger inte, han brukade peka på trombonen och på mig och villa att jag skulle spela, också skulle han tästa "sjunga" i den, för han hade nog inte hajat hur man spelade på riktigt! Något av det bästa den här julen var att det var riktig vinter även i Småland! Annnars brukar vi ofta få¨den riktiga vintern i mitten på jaunari, men nu var det mellan 10 och 20 minus för det mesta och mycket snö! Bilderna här är tagna dan innan julafton!
O julklappar fick jag också, lite olika bra saker och en hel del godis! Jag älskar kexchoklad och hade på skämt sagt att jag ville ha en årsförbrukning godis, och det tog syskonen på allvar och köpte mängder kexchoklad! =)

Nyår hade jag gärna velat fira på fridhem i Vännäs igen, men det kostar en hel del tyvärr, så jag stannade hemma och firade med Christina, Bengt, Daniel och Peter... det blev kul även om jag inte va på Fridhem! Vi fixade mat och dukade fint och sen spelade vi spel och bakade paj och lyssnade på musik o.s.v. Och eftersom det bara var Christina, jag och Bengt (som är på besök) hemma, bjöd Nilssons hem oss till dom, dels på dagen 31, och idag också (lr för er som räknar nya dan från kl 00:00, igår) med god mat, ostkaka, choklad och trevlig samvaro!=) Det är så härligt att ändå ha kusiner och vänner som bor här i närheten, även om det ibland kan verka dött i Silverdalen. Men ändå så finns ju Larssons, Nilssons och Andertuns där ganska nära och vi känner varandra bra o så... nått att vara tacksam för!=) Nu ska jag kolla lite vänner och sen ska jag sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0