Glad midsommar!



Midsommar blev riktigt bra tycker jag, mycket bättre än jag trott. Vi åkte upp med två bilar från oss, till ett lantställe utanför Norrköping. Det var en lång och riktigt liten väg dit, men väl framme var det jättefint. en Lada som hade inretts så man kunde sitta och äta där, och ett litet kök. När vi kom fram fick vi en midsommarbuffé med potatis, sill, kötbullar, ägg, såser och sallader, riktigt gott! Lite senare var det en predikan som vi hade utomhus i det gröna =)
Efter predikan fick vi hämta fika i ett litet hus i närheten och äta det ute, innan vi gick iväg till en gräsmatta och spelade brännboll. Först var jag med och spelade faktiskt, men det var så många med så det tog bara tid och jag är inte bra på det heller och ville gå och hälsa på Darak, Ingemar och Reginas hund som jag tog hand om tidigare i år om ni kommer ihåg =)
Och sedan åt vi kvällsmat, och efter det var det en kvällsgudstjänst, också utomhus. Och efter kvällsgudstjänsten gick vi ned till en sjö och grillade och bara umgicks innan vi fick jordgubbstårta och fika i ladan, men tända ljus =)
Det kom fler dit än jag hade trott och hela stockholmsgänget med utökning kom, så det var kul. Jag hade roligt hela dagen och vi hann verkligen umgås även om det också var två möten. Och sen hade vi ju såklart tur med vädret. Men iaf så var det nog det mest midsommriga midsommarfirande jag haft hittills.

Och idag har Therese, Nicholai, Kristian och jag varit borta vid bullerbyn för att visa Nicholai djuren och låta honom hoppa i hö o.s.v. Han var jättegrinig från början för han var nog lite för trött, men efter ett tag med en glass och lite hästar och får blev han glad igen. Han har nästan lärt sig säga mitt namn, fast han säger bias eller bia, eller tyvärr blir det ibland Pia eller Fia! :D 
Nä nu ska jag gå för strax ska vi åka till farmor och fika. Men vet inte hur jag ska orka. Vi har precis ätit en ganska rejäl grillmåltid, med kotletter och klyftpotatis. Det var gott ;)
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns nog nästan inget så gott som glass. :P

2010-06-28 @ 01:56:30
URL: http://tvminnen.l
Postat av: Anonym

Det finns nog nästan inget så gott som glass. :P

2010-06-28 @ 01:56:54
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0