Provspelning över



Ledsen att jag inte höll mitt löfte att skriva hur det gick, anledningen är att jag inte haft tillgång till min dator :/

Men hur som helst, i torsdags var det dags för provspelningen och som jag tidigare sagt var det ovanligt många sökande i år. Det var 22 anmälda, men bara 14 kom så det var inte så många som jag varit rädd för. Men enligt en som sökt några gånger innan brukar det vara ca 8, ibland fler, ibland färre, så det var ju ändå fler än det brukar vara. Men skit samma, det var jag berädd på så jag värmde upp och gjorde mig reda för min speltid, jag var nr 3.

I provspelssalen satt kanske 6 personer i en jury, men som tur var är salen väldigt sluttande så dom satt så högt upp att jag inte behövde se dom i ansiktet när jag spelade :) Obligatoriska stycket, som var morceau symphonique gick faktiskt ovanligt bra. Jag var jättenervös innan (ni ser bilden) men när jag kom in och stämde trombonen kändes det riktigt bra. Så jag började spela, och det mesta satt riktigt bra faktiskt. Jag har spelat bättre när jag övat själv, men hade inte vågat hoppas på att det skulle gå så där på provspelning. Fast jag hade glömmt stämma kvartsventilen så fick skynda mig att göra det när jag hade nån takts paus...haha

Men sen kom avista stycket, som jag normalt brukar tycka det är det svåraste i en provspelning. MEN DET HÄR VA HEMSKT! Asså det gick inte höra någon melodi, och det var 4edelar, 8ondelar, 8ondelstrioler, 4edelstrioler, sextondelar, kvintoler och i synkoper. Det bara inte gick för mig att tänka på rytmen, råläsa tonerna och tänka på dynamiken samtidigt. Så jag sket i dynamiken, försökte göra nåt så när me rytmen och konsentrerade mig på "melodin", fast det inte fanns nån melodi, och det var tillfälliga förtecken hela tiden. Det gick riktigt, riktigt dåligt, så jag trodde det var kört.

Tredje o sista delen var ett gestaltningsstycke, asså ett stycke som jag fick med mig, gick och övade på i 10-15 min och sen spelade för dem. Det gick ganska bra ändå, för det var fint stycke som inte var så jättesvårt. Men jag hade ju redan misslyckats totalt på avisan. Men i alla fall satt vi kvar och snackade med de andra och väntade på att få resultaten när alla provspelat. Det tog jättelång tid, flera timmar, men till sist var de klara. Och en man kom ut och bara: Den som lyckats bäst var.... Jens, två blev.... Olof, och trea blev.... Thobias Nilsson. Och jag blev helt paff, hade aldrig trott det! Fyra var Susanna och Marte delad. Men sen kom han på att han glömt Johannes, och sa att johannes var trea och susanna och marte fyra, men då glömde han ju mig, så jag vet faktiskt inte om jag kom 3a och johannes 4a eller om han va 3a och jag 4a. Men hur som helst blev jag godkänd. Och johannes och Susanna från Ågesta blev också det, så det var kul. Men tyvärr blev inte Robert det, och det var egentligen han jag helst ville skulle klara det. Hade in i det sista hoppats att han o jag skulle gå i Stockholm tillsammans :/

Men jag vill undestryka att jag INTE kommit in än! Jag gjorde teori och gehörsprov igår, flera timmars plåga, som jag måste bli godkänd på, men det tror jag att jag blir. Men sen kommer dom inte ta in 4 trombonister, så om jag är nr 4 och dom tar in 2 gäller det att nr 2 och 3 på listan inte vill gå i Stockholm. Så som ni hör är det stor chans att jag inte klarar det, men jag blev åtmistone godkänd så jag håller nivån, och det är riktigt roligt!

Kommentarer
Postat av: Rakel

Nu måste jag bara skriva något här före Karin så hon får den dära söta "min storasyster hann före mig"-minen ;) Där ser du! Du fixade det här! Grattis!!!

2010-03-21 @ 09:05:33
Postat av: cornelia

Gött ju! fortsätter hålla tummarna tills du får slutgiltigt resultat :)

2010-03-21 @ 11:14:31
URL: http://coccornelia.blogspot.com
Postat av: gissa

då rakel har teha.blogg.se som startsida är det ju "jättesvårt" att vara först ut m att gratulera. :)



meen: grattis, th! när får du veta om eller inte om? har du ännu mer test/prov att göra? LYCKA TILL ISF OCH UPDATERA (MIG)!

2010-03-22 @ 18:52:16
Postat av: Thobias Nilsson

Nämmen tack alla!;) Och Rakel du är utan tvekan långt snabbare än din lilla syster. Hon är väl kanske lite efter skulle man kunna säga!



Och, gissa, jag har ingen aning om vem du är! Men bombis att du är en såndär populär isbjörnstjej!

2010-03-23 @ 20:49:07
URL: http://teha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0