Karriärskris och måndagsdepp

Nu har jag gått här på skolan fyra veckor, och är inne på den femte. Vi har trombonlektioner både på måndagen och tisdagen, alltså två gånger i veckan. Då kan man ju tycka att jag borde vant mig vid att spela för de andra och inte längre bli nervös? Men tydligen har mitt huvud bestämt sig för något annat för det är inte ett dugg bättre. Jag har spelat så dåligt idag att jag skäms upp över öronen! För det första har jag spelat skalorna och brutna ackorden så dåligt att vi körde lite extra träning med mig idag - inför alla. Men det kan jag köpa, för skalor har jag aldrig övat så mycket och det är jag bara rakt av dålig på. Problemet är att jag också spelar upp dåligt! Idag försökte jag spela en etyd som jag borde kunna spela utan något problem. Men jag hade attacker som skulle få Svenne (läraren i Stockholm) att gråta blod, jag klämde värre än någonsin på höjden, tyvärr också när det egentligen inte var så högt, och jag hade ett legato som inte liknade legato över huvud taget. Det är SÅÅÅ irriterande för så har det gått nästan varje gång jag spelat upp, och nu tar väl de andra för givet att jag helt enkelt är så dålig, för var ska man tro när man hört någon spela sjukt dåligt många gånger? 
 
Jag kan inte heller skaka av mig det och tänka att jag spelar bättre när jag övar själv, för jag ska ju uppträda för folk, inte för min spegelbild i ett övningsrum! Jaja, det skulle vara dumt att ge upp nu under utbytet, men just nu känns inte min karriär så otroligt ljus. Och jag säger inte det här för att jag vill få tycka-synd-om-kommentarer för helt ärligt har jag spelat riktigt uselt, och det är bara fakta! 
Men nu ser jag till att få trösta mig med spelet "Heroes of Might and Magic III". Ett sjukt gammalt spel som jag fick stor lust att spela för några dagar sedan och beställde. Idag kom det hit och det funkar något så när. Det är ju gjort för windows 98 eller xp eller något, så det blir lite fel ibland på vista, men kan ändå vara kul att pröva =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0