Sista trombonlektionen i Paris :/

Idag hade jag min sista trombonlektion i Paris! Lite sorgligt var det allt, men ska ändå bli skönt att få privatlektioner, utan publik, igen. Som tack för den här tiden och för att sörja/fira att det var sista lektionen, tog jag med baguetter, charkuterivaror, ostar, vin, juice och lite småsnacks. Typisk fransk "pot" som de kallar det. Jag hade också köpt någon fin (och svindyr!) choklad till mina trombonlärare. Men det var flera av trombonisterna som inte kunde vara där idag så vi ska gå ut och ta en cola, eller en öl imorn också.
 
Idag lyckades jag också få biljett till en opera. Och det var inte vilken som helst utan Wagners Reingold. Jag försökte få sista minuten-biljett (de vanliga till rimliga priser var slutsålda för länge sedan så de ända man kunde boka kostade 170€ och uppåt) i söndags också, och var där en timme innan konsert vilket var den tid man tidigast kunde få en sista minuten. Dock visade det sig att många andra hade varit lite snabbare än mig, så det var redan lång kö, och efter att ha väntat i 45 minuter fick jag gå hem. Idag var jag där 1½h innan och även om det var många före mig i kön, lyckades jag få en biljett, till 25€. Operan var bra och orkestern och sångarna var jätteduktiga!
 
Av en ren slump träffade jag en annan utbytesstudent, som kommer från Estland, och hans estniska kompis. Jag känner inte honom så otroligt bra men han frågade mig om jag ville följa med och ta ett glas vin efteråt. Så jag hakade på och befann mig plötsligt mitt bland 7 estner. Som tur var pratade de till stor del engelska för att vara snäll mot mig, för estniska är ett språk som är omöjligt att förstå.
Nåja! Nu ska jag gå och sova för imorgon bitti har jag min sista privatlektion med avistaläraren. Gäller att göra bra ifrån mig sista gången ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0