Helg i Madrid

Ja jag var alltså i Madrid i helgen. Sjukt nice att åka ner dit och bara slappa och ha kul! Madrid är en väldig fin och häftig stad, och jag passade på att ta många bilder. Jag har bara kollat igenom bilder från första dagen än, så nu kommer bara bilder från fredagen! =)
 
Inne i Madrid finns det en riktigt stor park med flera olika avdelningar i olika teman, och jag älskar att fota i Parker så jag passade på!
 
I en avdelning var det en väldigt fin trädgård med pelargångar, där det gick kanske 20-30 påfåglar lösa. Tyvärr tyckte jag det såg ut som om de inte sköttes helt för deras fjädrar såg ganska skabbiga ut, men jag vet inte om det betyder att de inte mår bra eller om påfåglar bara kan se ut så.
 
Vid Madrids motsvarighet till plattan försökte alla möjliga människor tjäna pengar på olika sätt. Bland annat hade en klätt ut sig till Nalle Puh. Nalle Puh var min stora idol som liten så jag kände att jag var tvungen att ge honom en kram och ta någon bild tillsammans med honom =)
 
Ber om ursäkt att det är dålig kvalité på bilden, men det är i alla fall en affär som bland annat hade ett stort utbud av krubbor och krubbfigurer. Det är otroligt sällan man ser det i Sverige, för här firar man ju julen till minnet av tomtens födelse och anser att det är stötande när "kristna försöker ta över julen också" (det var ett citat från en irriterad och inte så klok tjej som tyckte att kristna försökte ta över alla högtider), men i Spanien såg jag på många ställen hur de sålde kristna julfigurer.
 
Det finns riktigt många fina byggnader i Madrid. På de två sista bilderna här, är det palatset i Madrid. Kungen och drottningen bor inte längre där, men det har ju tidigare varit kungafamiljens hem. Jag kommer ladda upp fler bilder från Madrid senare så ska ni få se andra fina vyer man kan få där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0