Julafton i vintriga småland

Julafton firades även i år i Lönneberga. Det är en tradition som är svår att bryta, även om Marcus upprepade gånger valt att resa utomlands istället för att fira jul i Lönneberga. Men det ses inte med blida ögon, och i år var han faktiskt med hemma i Lönneberga!
 
Varje julafton har vi en julbön i kapellet i Silverdalen. Eftersom det var riktigt få av mina kära kusiner, som firade jul i Småland i år blev kören ganska liten, och som kompensation såg vi till att spela lite extra. Så Kristian och jag spelade en duett med pappa på orgeln.
 
Jag som verkligen hade hållt tummarna för att det skulle bli snö vid jul, var helt höjd! Det var mycket snö, och några minusgrader. Helt perfekt! Däremot är det plussgrader nu :(
 
 
En av höjdpunkterna på dagen är naturligtvis julmaten! Det känns som att julbord blir godare för varje år som går! Det är en konst att kunna äta så mycket som möjligt utan att må dåligt efteråt!
 
Jag tog fler bilder, men eftersom de flesta i min familj är mycket känsaliga för kort och speciellt att man laddar upp kort på internet, vågar jag inte lägga ut bilder där de finns med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0