Besvikelsen är stor!

Idag åkte jag alltså till IKEA för att känna mig svensk och köpa svenska varor. Resan gick över förväntan och det såg helt klart lovande ut när jag kom fram. Det var till och med en svensk flagga framför entrén. 
 
Men sedan fick jag naturligtvis syn på de här lapparna...
 
 
Kort sammanfattat står det ungefär: på grund av en facklig rörelse har vi vissa störningar i butiken idag. Idag är endast försäljning av textilvaror, köksvaror och möbler öppen. Vi har alltså inte möjlighet att erbjuda följande; service efter försäljning, leveranser, restaurang och café.
 
Det innebar att jag kunde inte gå till restaurangen och äta, jag kunde inte köpa något i svenska matbutiken och jag kunde inte gå på caféet. Det vill säga, inget av det som jag ville kunde jag göra! Och jag som åkt hela vägen till förorten för att gå på IKEA. Det är mycket synd om mig! Som tröst köpte jag mig en tröja i en butik i närheten så jag inte åkt dit helt i onödan! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0