Ibland blir det så annorlunda än man tänkt sig

Idag fick jag tyvärr ett tråkigt besked. En man jag känner har dött. Jag visste sedan tidigare att han hade canser, men visste inte att det var så illa, och hade på något sätt hela tiden tänkt att han skulle bli frisk igen. Jag känner honom, men framför allt är det hans barn som är goda vänner till mig. 
 
Inget händer av en slump, utan Gud har en mening med allt och den här gången visade det sig att det bästa var att mannen gick bort. Vi behöver inte sörja för hans skull, för han var en troende kristen och är hos Gud nu. Men det betyder inte nödvändigtvis att det är mindre jobbigt för familjen. Ni som känner dem, vet vilka jag talar om (och för er andra är inte namnen viktiga) och jag vill bara uppmana er att inte glömma be för familjen. Inte bara idag och imorgon, utan även i fortsättningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0