Konsert i Västerås

Den her veckan har jag haft praktik i Västerås Sinfonietta. Det började lite spännande på måndagen när vi skulle börja repa. Platsen för förstarombonen var tom, när repititionen började. Det visade sig att de hade glömt tillkalla en förstatrombonist. De trodde att han också skulle komma från kungliga musikhögskolan, men där hade ingen blivit tillfrågad, Hur som helst slutade det med att Håkan Björkman hoppae in. Underbart ju! Hur kul är det inte att spela i sektion med Håkan? :D 
 
Vi uruppförde en symfoni av W. W. Glaser, som skrevs för 23 år sedan men som aldrig uppförts. Det var jättekul musik tycker jag! Modernt men med melodier, rytm och harmonik som var både spännande och vackra. Jag är lite förvånad att den inte spelats tidigare. Vi spelade också en overyr av C. M. von Weber. Konserten gick riktigt bra och jag njöt i fulla drag av att spela. Men det var frack dom gällde som klädsel. Jag visste inte det förrän dagen innan, men lyckades låna till mig en frack. Tyvärr är ju jag väldigt liten på alla håll så jag såg ut lite som en clown med stora byxor som hade legat på golvet om det inte var för hängslena. Jag tror bestämt det kan vara en poäng att införskaffa en frack som sitter som en frack ska sitta! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0