Vad har jag för grannar egentligen?

Natten till idag när jag kom hem till Flemingsberg efter firande hos Johan B, var jag allmänt trött och skämtade med Marcus om att jag hade vapen som jag hade tystat folk med. Marcus försökte få mig att va tyst och menade att om folk hörde det kunde jag få åka på förhör hos polisen. Jag tyckte han överdrev och för övrigt fanns det väl inga poliser i Flemingberg då mitt på natten. Jag mötte en polis på tågperrongen och två poliser på väg hem. I morse när jag gick bakvägen till pendeltåget såg jag en till polis. Märkligt tänkte jag, det hade förmodligen hänt något. 
 
Tydligen var det det här som hänt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16684406.ab
i grannhuset. Jag bor på Röntgenvägen 1 och det här var Röntgenvägen 5. Senare under dagen har det tydligen varit fullt av poliser och bombexperter här och insatsstyrkan fick också åka hit. Lite läskigt att det varit mordförök med bomb i grannhuset. Men vi klarade oss i alla fall. 
 
Idag på eftermiddagen efter att jag övat trombon och varit på gudstjänst träffade jag Steffi på stan. 
 
Vi gick en tur,  i det sköna vädret, genom Gamla stan 
 
Och vidare till Skeppsholmen
 
Det är alltså bra härligt att gå i Stockholm och framför allt på Skeppholmen, Kastellholmen och Djurgården som alla ligger centralt men är lugna och fina oaser i stadslivet =)
 
Avslutningsvis såg vi till att vi fick oss en god middag på en asiatisk restaurang. Nu är jag laddad och klar för nästa vecka! =) Men inge fler bomber i Flempan tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0