Bloggen har makt

Igår skrev jag att mitt franska telefonabonnemang inte hade sagts upp än, även om jag skickat rekommenderat brev med snigelposten precis som man skulle! Men imorse fick jag ett mejl från Free där de sa att mitt abonnemang, på min begäran, hade sagts upp. Jag är helt övertygad om att personalen på Free läser min blogg, och tänkte att de ville lösa problemet innan de fick dåligt rykte! Det var skönt i alla fall för jag vet seriöst inte hur jag hade gjort annars. Man är ju tvungen att skicka rekommenderat brev och det tror jag inte ens jag kan göra från Sverige till Frankrike. 
 
Men jag har varit duktig idag! Eftersom jag inte hade någon trombon, fanns det ingen anledning att åka till Ackis idag, så istället har jag använt dagen på att göra nytta här hemma. Jag har städat mitt rum grundligt (vilket behövdes!!) och också städat i ordning i vår klädkammare. 
 
Såhär ser det ut i kädkammaren när jag har städat, så då kan ni föreställa er hur det såg ut innan det var städat.  Och ändå tror jag inte ni föreställer er det så illa som det faktiskt var! Men när jag skulle lyfta ner massa saker till förrådet i källaren såg jag att SSSB (som vi hyr av) hade satt ett kombinationslås på vårt förråd. Men ingen av oss har fått veta koden, så jag kommer inte in i förrådet. Jag får ringa hyresvärden imorgon och fråga... 
 
Jag har också hunnit laga både korvstroganoff och kycklinggryta som jag ska ha som matlåda i nästa vecka. Nästa vecka kommer jag ha rep eller konsert alla kvällar utom en, så det här var min sista chans att hinna laga mat på ett bra tag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0