Frisörer med handskar?

 
Jag har precis varit och klippt mig. (Johanna läs inte vidare för du kommer inte gilla det!) Det ligger en kinesisk frisör bara hundra meter bort som var 12€ för en klippning. Jag har varit där en gång förut och visst kan det göras ännu bättre, men jag tycker de klipper helt ok för det priset. Men jag har någon konstig tvångstanke att jag inte vill klippas av en kille. Jag blev klippt av en kille i oktober en gång, och han gjorde det jättbra. Meeeen, det känns ändå konstigt att det är en kille som står och tvättar mitt hår och masserar huvudet. Jag trodde att det bara var tjejer som jobbade i den här frisörsalongen men idag när jag kom dit blev jag tvättad och masserad av en kille. Men jaja, det är  ju inte hela världen, bara han gör det bra och det gjorde han. Men jag funderar bara på hur kul det kan vara att tvätta någon annans hår och massera huvudet. Det måste ju komma in folk med otvättat och äckligt hår?! Använder man handskar då eller? Jag skulle då i alla fall aldrig köra ner mina fingrar i ett fettigt hår på en gubbe som stinker, det kan jag lova! =) (och nej, mitt hår var inte fettigt, jag hade duschat det några timmar tidigare ;))
 
I övrigt har jag lyssnat lite på mozarts musik, och måste förundras över det geniet! Mozarts musik är inte den musiken jag tycker bäst om men det är helt otroligt vilken begåvning han var. Lyssna t.ex. den här symfonin som han skrev när han var 8 år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0